Gel -revitalizant XADO je určen pro obnovovací opravu a ochranu před opotřebením součástek
různých mechanismů a motorů bez jejich demontáže.
Gel -revitalizant XADO je kompatibilní s libovolnými přídavky, přísadami,
klimatizátory kovů, remetalizanty atd. nezávisle na postupu použití. Je použitelný s libovolným
typem oleje, nemění jeho chemické složení, ani viskozitu. Olej slouží pouze jako nosič
pro rozptýlení na všechny třecí plochy.
Gel - revitalizant pro benzinové motory
Všeobecné pokyny pro použití:
Gel -revitalizant XADO pro benzinové motory je určen pro obnovovací opravu a ochranu před opotřebením součástek benzinových motorů bez jejich demontáže. Ochranná metalokeramická vrstva se vytváří na libovolném práceschopném mechanismu. Pokud je však motor silně opotřeben (100% opotřebení ), je třeba silně opotřebené díly vyměnit za nové.
Před začátkem renovace není nutno provádět výměnu oleje, ale náplň oleje musí být taková, aby nebylo nutno ji měnit do úplného ukončení renovace motoru (minimálně 1500km jízdy).
Co získáme:
- obnovení geometrie dílů a opravu místa tření
- regeneraci povrchu třecích dílů a jejich ochranu před opotřebením
- zvýšení tlaku oleje
- vyrovnávání a zvýšení komprese ve válcích
- až 30% úsporu paliva při chodu naprázdno
- využití výkonu motoru až na 100%
- snížení hluku a vibrací
- zajištění dojezdu až 300km při poruše mazání (úniku oleje)
- snížení obsahu CO a CH.
Ošetření motoru:
1.fáze
- Vytlačit obsah tuby do nalévacího otvoru v motoru. Motor musí být zahřát na provozní teplotu.
- Nastartovat motor a nechat jej pracovat při chodu naprázdno minimálně 5 minut.
2. fáze
- Provádí se po 100 - 250 km jízdy ve stejném pořadí.
3. fáze
- Provádí se po dalších 100 - 250 km jízdy ve stejném pořadí.
- Ošetření se pokládá za ukončené po ujetí minimálně 1500 km.
Objem systémy oleje (litrů) | 3-10 | 11-20 | 21-30 |
---|---|---|---|
Tuby, kusů | 3 | 6 | 9 |
Schéma ošetření | 1+1+1 | 2+2+2 | 3+3+3 |
Tub pro nové motory | 2 | 4 | 6 |
Upozornění!
- NEMĚNIT OLEJ před ukončením ošetření !!!
- Renovaci je možno provést i při chodu naprázdno. Čtyři hodiny chodu naprázdno jsou ekvivalentní 200km.
- Preventivně lze použít i pro nové motory. V tomto případě se používají dvě tuby najednou.
Gel - revitalizant pro dieselové motory
Všeobecné pokyny pro použití:
Gel -revitalizant XADO pro dieselové motory je určen pro obnovovací opravu a ochranu před opotřebením součástek dieselových motorů bez jejich demontáže.
Ochranná metalokeramická vrstva se vytváří na libovolném práceschopném mechanismu. Pokud je však motor silně opotřeben (100% opotřebení ), je třeba silně opotřebené díly vyměnit za nové.
Před začátkem renovace není nutno provádět výměnu oleje, ale náplň oleje musí být taková, aby nebylo nutno ji měnit do úplného ukončení renovace motoru (minimálně 1500km jízdy).
Co získáme:
- obnovení geometrie dílů a opravu místa tření
- regeneraci povrchu třecích dílů a jejich ochranu před opotřebením
- zvýšení tlaku oleje
- vyrovnávání a zvýšení komprese ve válcích
- až 30% úsporu paliva při chodu naprázdno
- využití výkonu motoru až na 100%
- snížení hluku a vibrací
- zajištění dojezdu až 300km při poruše mazání (úniku oleje)
- snížení obsahu CO a CH.
Ošetření motoru:
1.fáze
- Vytlačit obsah tuby do nalévacího otvoru v motoru. Motor musí být zahřát na provozní teplotu.
- Nastartovat motor a chat jej pracovat při chodu naprázdno minimálně 5 minut.
2. fáze
- Provádí se po 100 - 250 km jízdy ve stejném pořadí.
3. fáze
- Provádí se po dalších 100 - 250 km jízdy ve stejném pořadí.
- Ošetření se pokládá za ukončené po ujetí minimálně 1500 km.
Objem systémy oleje (litrů) | 3-10 | 11-20 | 21-30 |
---|---|---|---|
Tuby, kusů | 3 | 6 | 9 |
Schéma ošetření | 1+1+1 | 2+2+2 | 3+3+3 |
Tub pro nové motory | 2 | 4 | 6 |
Upozornění!
- NEMĚNIT OLEJ před ukončením ošetření !!!
- Renovaci je možno provést i při chodu naprázdno. Čtyři hodiny chodu naprázdno jsou ekvivalentní 200km.
- Preventivně lze použít i pro nové motory. V tomto případě se používají dvě tuby najednou.
Gel - revitalizant pro převodovky a diferenciály
Všeobecné pokyny pro použití:
Gel - revitalizant XADO pro převodovky a diferenciály je určen pro obnovovací opravu a ochranu před opotřebením součástek převodovek a diferenciálů bez jejich demontáže z režimu systematického provozu.
Ochranná metalokeramická vrstva se vytváří na libovolném práceschopném mechanismu. Pokud je však mechanismus silně opotřeben (100% opotřebení), je třeba silně opotřebené díly vyměnit za nové.
Před začátkem renovace není nutno provádět výměnu oleje, ale náplň oleje musí být taková, aby nebylo nutno ji měnit do úplného ukončení renovace mechanismu (minimálně 1500km jízdy).
Co získáme:
- regeneraci povrchu třecích dílů a jejich ochranu před opotřebením
- obnovení geometrie dílů a opravu místa tření
- zahlazení zadřených míst a trhlin na pracovních plochách
- desetinásobné snížení hluku a vibrací
- zajištění dlouhodobého provozu při poruše mazání (úniku oleje)
Ošetření převodovkek a diferenciálů:
- Vytlačit obsah tuby do nalévacího otvoru převodovky nebo diferenciálu.
- Ošetření se pokládá za ukončené po uplynutí 50 hodin práce mechanismu nebo ujetí minimálně 1500 km.
Objem systémy oleje (litrů) | Tuby (kusů) | Schéma ošetření |
---|---|---|
1-2 | 1 | jednorázově |
2-5 | 2 | jednorázově |
5-8 | 3 | jednorázově |
Upozornění!
- Zmírnění hluku mechanismu již po prvních kilometrů jízdy svědčí o začátku revitalizace. Jestliže snížení hluku (zlepšení chodu mechanismu) v nějaký okamžik zastavilo, je zapotřebí zdvojnásobit doporučenou dávku (svědčí o značném opotřebení mechanismu).
- Když po ujetí 100-200 km zlepšení chodu mechanismu nenastává, je pravděpodobnost chybné diagnostiky.
- NEMĚNIT OLEJ před ukončením ošetření !!! Preventivně lze použít i pro nové mechanismy.
NEPOUŽÍVAT V SAMOČINNÝCH (AUTOMATICKÝCH) PŘEVODOVKÁCH !
Gel - revitalizant pro hydraulický systém, posilovač řízení
Všeobecné pokyny pro použití:
Gel - revitalizant XADO pro hydraulický systém je určen pro obnovovací opravu a ochranu před opotřebením hydraulického systému, posilovače řízení (servořízení) bez rozebrání z režimu systematického provozu.
Gel revitalizační XADO pro hydraulický systém posilovače řízení je doporučeno používat s následujícími hydraulickými oleji, které jsou na trhu běžně dostupné: ATF, typ F, typ A, Dexron, Mercon a speciální olej LHM. U olejů nehrozí žádná chemická reakce a změna viskozity. Hluk v řízení s posilovačem upozorňuje na opotřebení. Dbejte prosím i na zvuky způsobované klínovým řemenem. Znečištěný filtr plnicí nádrže může ovlivňovat efektivitu revitalizace.
Co získáme:
- vytvoření původní geometrie a opravu místa tření
- ochranu vůči opětovnému opotřebení
- odstranění vrchních vrstev a vrypů na pracovních plochách
- až 10ti násobné snížení hluku a redukce vibrací
- ochranu dílů proti opotřebení při nízkém stavu oleje
- odstranění příliš velké vůle
Oprava hydraulického posilovače řízení (servořízení):
- Zkontrolujte stav oleje a vytlačte gel revitalizant XADO do nádobky posilovače řízení (předepsané množství viz následující tabulka).
- Po doplnění revitalizačního gelu je nutno v průběhu 5-10 minut neustále otáčet volantem.
- Proces je ukončen po 50 provozních hodinách nebo 1500 kilometrech jízdy.
Objem systémy oleje (litrů) | Tuby (kusů) | Schéma ošetření |
---|---|---|
1-2 | 1 | jednorázově |
2-5 | 2 | jednorázově |
5-8 | 3 | jednorázově |
Upozornění!
- Charakteristickým znakem začátku revitalizace je zlepšení funkce mechanismu řízení (zvětšení síly, výraznější funkce, redukce hluku) již po prvních kilometrech.
- Pokud není po 100-200 km jízdy znatelné žádné zlepšení funkce mechanismu, je možnou příčinou potíží to, že nejsou zapříčiněny opotřebením povrchu. V takovémto případě je zpravidla poničená jiná část servořízení. Revitalizace je vhodná pro všechny díly, které nevykazují makromechanické defekty a úplné opotřebení.
Gel - revitalizant pro opravu válců motoru
Všeobecné pokyny pro použití:
Gel -revitalizant XADO je určen pro obnovovací opravu a ochranu před opotřebením válců motoru bez jejich demontáže z režimu systematického provozu.
K obnově se hodí všechny typy motorů, které nevykazují úplné opotřebení nebo velké makromechanické defekty.
Následuje proces opotřebování nové metalokeramické vrstvy a ne původního mechanismu.
Co získáme:
- dosažení komprese ve válci
- vytvoření původní geometrie válce a odstranění zadírání
- ochranu vůči opotřebení při startu studeného motoru
- redukci hluku a vibrací
- zvýšení výkonu motoru
- úsporu paliva
- redukci obsahu CO a CH
Oprava válců motoru a dvoutaktních motorů:
- Zahřejte motor až na provozní teplotu.
- Vyšroubujte z válce žhavicí svíčku, odpojte centrální vedení čidla rozdělovače zapalování a přepínače.
- Uveďte píst do horní úvratě, abyste zabránili průniku gelu do vstupních a výstupních otvorů.
- Vytlačte obsah tuby do válce.
- Vytlačte gel tak, aby se obsah tuby dostal na stěnu válce a ne na píst.
- Naplňte 15-20 zdvihů pístu ( pomocí kliky, tažení, protočení podvěšeného hnacího kola atd.)
- Zašroubujte žhavící svíčku a spusťte startér 3-4x vždy na 3-4 sekundy s 15-20 min. intervalem.
- U dvoutaktních motorů rozpusťte obsah ještě jedné tuby v 5-10 ml motorového oleje a tuto směs nalijte do palivové nádrže.
- Spusťte motor a nechte ho běžet min. 15 minut naprázdno. Pak motor provozujte v normálním režimu.
Gel - revitalizant pro pálivový system
Všeobecné pokyny pro použití:
Gel - revitalizant XADO pro pálivový system je určen pro obnovovací opravu a ochranu před opotřebením naftových vstřikovacích zařízení bez jejich demontáže z režimu systematického provozu. Revitalizace je účinná u všech práceschopných palivových čerpadel. Výjimkou jsou čerpadla se 100% opotřebením a s makromechanickými vadami.
Co získáme:
- opravu a ochranu před opotřebením vysokotlakých palivových čerpadel všech typů trysek a trysek čerpadel
- spolehlivou ochranu v případě špatného paliva
- úsporu paliva
- snížení hluku a vibrací
- zvýšení výkonu motoru
- redukci emisí toxických částic
Oprava naftových vstřikovacích zařízení:
- S obsahem nádrže jezděte tak dlouho, dokud se nerozsvítí rezerva. Poté obsah tuby s revitalizantem XADO vytlačte do nádrže.
- Doplňte ca 40l paliva.
- Provozujte motor v normálním režimu.
Revitalizace se považuje za ukončenou po ca 150 hodinách nebo 3000 km jízdy
Pro dieselové motory nákladních aut a jiné dieselové motory velkého obsahu, se normy spotřeby gelu-revitalizantu XADO pro opravu vysokotlakových palivových čerpadel počítávají podle uvedené tabulky.
Objem systémy oleje (litrů) | Tuby (kusů) |
---|---|
0-5 | 1 |
5-15 | 2 |
15-30 | 3 |
30-75 | 4 |
75-100 | 5 |
100-140 | 6 |
140-175 | 7 |
175-200 | 8 |
200-225 | 9 |
225-260 | 10 |
260-300 | 11 |
Upozornění!
- Charakteristickým znakem začátku revitalizace je zlepšení funkce mechanismu (snížení hluku a vibrací, kouřivostí motoru) již po prvních kilometrech jízdy.
- V případě značného opotřebení mechanismu je zapotřebí zdvojnásobit doporučenou dávku. Když po ujetí 100-200 km zlepšení chodu mechanismu nenastává, je pravděpodobnost chybné diagnostiky.
Gel - revitalizant MOTO
pro motorovou techniku a motorky (2-takt. a 4- takt.)
Všeobecné pokyny pro použití:
Ochranná metalokeramická vrstva se vytváří na libovolném práceschopném mechanismu, pokud je však mechanismus (motor) silně opotřeben (100% opotřebení ), je zapotřebí silně opotřebené díly vyměnit za nové.
Revitalizant XADO je stejné účinný pro 2-takt. a 4-takt. motory všech značek.
Ošetření se pokládá za ukončené po ujetí minimálně 1500km nebo 20 hodin práce mechanismu. Před začátkem renovace 4-takt. motorů není nutno provádět výměnu oleje. Při obsahu motoru nad 1000cm3 je zapotřebí zdvojnásobit dávky revitalizanta.
Co získáme:
- prodloužení životnosti motoru o dva-třikrát déle.
- obnovení geometrie dílů motoru a ochranu před opotřebením
- vytvoření původní geometrie válce a odstranění zadírání
- vyrovnávání a zvýšení komprese ve válcích
- zvýšení výkonu motoru
- zvýšení tlaku oleje
- snížení hluku a vibrací
- úsporu paliva
- snížení obsahu CO
- ochranu vůči opotřebení při startu studeného motoru
Ošetření 2-takt. motoru:
1.fáze
- Vytlačit obsah sáčku do plné palivové nádrže. Předběžně je možné XADO-gel rozpustit v menším obsahu benzínu (t=20C) nebo oleje (t=40C-50C).
- Provozovat motor v pracovním režimu.
2. fáze
- Provádí se po spotřebě benzinu cele palivové nádrže ve stejném pořadí pří následujícím tankování.
3. fáze
- Provádí se po spotřebě benzinu cele palivové nádrže ve stejném pořadí pří následujícím tankování.
Ošetření 4-takt. motoru:
1.fáze
1. Ohřát motor na pracovní teplotu.
2. Vytlačit obsah sáčku do nalévacího otvoru v motoru.
3. Nastartovat motor a nechat jej pracovat při chodu naprázdno minimálně 2 minuty.
4. Provozovat motor v pracovním režimu.
2. fáze
Provádí se po 150-250 km jízdy (nebo po 4 hodinách práce motoru) ve stejném pořadí.
3. fáze
Provádí se po 150-250 km jízdy (nebo po 4 hodinách práce motoru) ve stejném pořadí.
Preventivně lze použít i pro nové motory.
Podrobnější informaci a poradenství týkající se použití revitalizantu XADO rádi Vám poskytneme v poradně.